Durant aquest capítol els professors i els alumnes
parlen sobre les noves tecnologies, sobre tot sobre els ordinadors i les
pissarres digitals, els alumnes parlen més sobre com les noves tecnologies
influencien en els professors, i els professors parlen sobre la importància de
les noves tecnologies, i a la vegada, si creuen que és un bon pas o no. Aquest
capítol ens presenta una escola rural al Segrià on els alumnes estan igualment
connectats a les noves tecnologies. A més, es veu la trobada entre la
presentadora del telenotícies vespre: Raquel Sans, amb el seu professor Mutur
Mos, amb qui les classes d’anglès eren molt diferents i entretingudes.
Finalment, es mostren dos projectes, el de l’Elaboració de Material Didàctic
propi de l’institut Jacint Verdaguer a Sant Sadurní d’Anoia i el projecte de Cinema en Curs de l’Escola de Bordils.

En quant a qüestions més a nivell social, crec que
les noves tecnologies aporten més avantatges que inconvenients, però els
inconvenients que poden tenir poden endarrerir molt la classe, com la falta d’una
connexió estable, el problema de professors poc formats, i els pocs diners que
s’inverteixen en elles. Són problemes que de cara al futur hauran de ser
solucionats i que, de fet, cada cop són menys perquè les escoles s’adapten més,
els professors fan l’esforç d’adaptar-se també i els alumnes ajuden a aquests i
desperta interès en ells, fent que es motivin i que, per tant, valgui la pena
seguir endavant.


En el capítol es mostra l’escola rural d’Alfés a el Segrià, una de les escoles més tecnològiques de Catalunya. Aquesta escola mostra una manera diferent de fer classe començant pel fet que són 22 nens i que estan distribuïts en dues classes, els més grans i els més petits, pel que són aules multicurs. Aquest tipus d’aula facilita la relació directe entre professor i alumnes i fa suplir la falta de diferenciació en una relació personal més clara, és a dir, que l’interacció és major que qualsevol altra escola. Aquest centre m’ha cridat l’atenció perquè no en coneixia cap i pensava que una escola rural no estaria tant informatitzada, però ho està fins i tot més que una qualsevol de per aquí. A més crec que les aules multicurs en part són un benefici perquè els més grans poden ajudar els més petits i tot és molt familiar, això provoca que la relació i el vincle entre l’escola i les famílies sigui molt major i que realment formin part l’un de l’altre i que la metodologia que segueixen sigui totalment relacionada amb el seu entorn. Tot i què tal i com diu el director i professor de l’escola, no és una escola aliena als problemes que tenen altres perquè de 22 alumnes hi ha un 33% d’alumnes immigrants i alumnes amb discapacitats, però tots comparteixen una cosa i és que “tots ells s’estimen l’escola”.
El segon és l’anomenat “Cinema en curs” que té
lloc a l’Escola de Bordils al Gironès, en aquest segon projecte els alumnes han
gravat un curt durant tot el curs i aquest feia referència a totes les
assignatures i a més treballant els valors com són el rigor, la serietat, el
treball en equip... els alumnes aprenen divertint-se i aprenent i provant coses noves.
D’aquest programa recullo aquestes tres frases: "Són
necessàries, es que el món ha canviat i les noves tecnologies formen part del
corpus de coneixement" (Jordi de Manuel), “Has de fer-te tu la pròpia
visió dels fets, i internet ajuda moltíssim” (Mercè Martínez), i

"Penso que és molt important que el nen jugui, participi amb els jocs amb els seus companys, que juguin a fora, que els hi toqui l'aire, que corrin, que saltin... i no que estiguin en un raconet" (Mercè Capdevila).
"Penso que és molt important que el nen jugui, participi amb els jocs amb els seus companys, que juguin a fora, que els hi toqui l'aire, que corrin, que saltin... i no que estiguin en un raconet" (Mercè Capdevila).
No hay comentarios:
Publicar un comentario